Facebook

Pierniczki Katarzynki

Dzień dobry, wjeżdżam z kolejnym przepisem. Tym razem na pierniczki Katarzynki. Kim jest Katarzynka? Ano mieszkanką Torunia, która podzieliła się sprawdzonym przepisem od swej cioci, a jak wiemy, sprawdzone przepisy są najlepsze. 

Jak to było? Wróciłam w czwartek z pracy. Nie miałam w planach nic pichcić, ale jak zobaczyłam zlew pełen naczyń do umycia, to pomyślałam, że trzeba się zrelaksować. Nie chciałam też, spędzić kolejnego wieczoru przed yt. Sprawdziłam przepis: o, trzeba skoczyć do sklepu. Byłam tak wczoraj spokojna, że spędzenie wieczoru w kuchni było dla mnie najlepszym czasem. Po pieczeniu przyszedł czas na dekorowanie. To już w ogóle był obłęd, radość była wielka, kiedy moje ciastka były kolorowe. Byłam zadowolona i nadal jestem, bo ciastka schowałam, że udało mi się takie pyszności wyczarować. Z resztą, możecie to zobaczyć na moim fejsie, wrzucam tam fotki na bieżąco.

Ale już dość smęcenia, poniżej podaję treść przepisu. Do dzieła!
Składniki:

1 jajko
3/4 szkl cukru pudru
2 szkl mąki
2 łyżeczki miodu
1 łyżeczka sody
opakowanie przyprawy do piernika (ja dodałam niewiele ponad pół paczuszki) lub cynamon (dosłownie około łyżeczki, do smaku)
1/2 kostki margaryny
Wykonanie: 
Wykonanie jest bardzo proste, wystarczy wszystkie produkty połączyć i wyrobić na gładką masę. Podzielić ciasto na mniejsze części, rozwałkować i wykroić wzorki. Piec 10-12 minut w temperaturze 180 stopni. Kiedy wystygną, można udekorować. 

Wyszły pięknie! Szczerze? Nawet nie wiem jak smakują, bo jak postanowiłam, że w Adwent nie zjem słodkiego, to nawet mojego wypieku nie mogę skubnąć. Ale mój luby, mówi że dobre, wiec chyba się udały. Na pewno niedługo będzie kolejny wpis z kolejnym przepisem, tym razem na kruche ciasteczka. Proszę o cierpliwość :) 

A jak u Was przygotowania do Świąt? Już powoli zaczęliście pichcić? Choinka ubrana? Miłego :) Cześć!

Komentarze

  1. Tak prostych pierniczków to nawet ja nie schrzanię ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrobić pierniki i nie spróbować? Podziwiam silna wole! Ja bym nie wytrzymała a pierniki uwielbiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierniczki to zawsze dobry pomysł :) Uwielbiam!!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty

Pizza jaką lubię :)

Nowe doświadczenia- nowe patrzenie na świat

Szampon micelarny z Nivea- recenzja. Jestem na NIE