Facebook

Pyszne drożdżowe bułeczki

Witam z kolejnym przepisem, tym razem na bułeczki drożdżowe. Przepis mam z "nie pamiętam skąd", ale już wcześniej były próbowane w naszym wtz-cie w pracowni kulinarnej. U mnie wyszły lekko zbite, nie twarde, po przekrojeniu wyglądają smacznie. Zrobiłam je wczoraj i dzisiaj były idealne. Podobało mi się przygotowywanie ich, było szybko i prosto.

Czego potrzebujemy?
3 szkl mąki
3 dag drożdży (ja dałam w proszku)
1/4 l letniego mleka
szczypta cukru
1 łyżeczka soli
1 żółtko
2 łyżki ziaren sezamu lub maku
Jak przygotować?

  1. Mąkę przesiać do miski. We wgłębieniu w mące przygotować rozczyn: wkruszyć drożdże, dodać cukier, wlać mleko i zamieszać niewielką ilością mąki. Powierzchnię rozczynu oprószyć mąką. Odstawić pod przykryciem w ciepłe miejsce na 15 minut. Na powierzchni rozczynu powinny pojawić się wyraźne rysy.
  2. Brzeg mąki posypać solą, zagnieść całą mąkę z rozczynem. Ciasto wyrabiać tak długo, aż zacznie odstawać od dna miski i pojawią się pęcherze powietrza (u mnie nie było ich, ale się odklejało i było gładkie i takie puszyste). Odstawić ponownie do wyrośnięcia na 30 minut.
  3. Z ciasta uformować dowolne wzory i kształty.
  4. Bułeczki ułożyć na blaszce i pozostawić pod przykryciem na kolejne 20 minut. Wierzchy bułeczek posmarować roztrzepanym żółtkiem i osypać makiem lub sezamem. Wstawić do nagrzanego piekarnika na 25 minut w temperaturze 200 stopni.


Zachęcam do wypróbowania przepisu. Dobra opcja na pyszne śniadanie lub kolację. Zapraszam również na mój fb, wystarczy, że klikniesz TUTAJ i polubisz, a będziesz zawsze na bieżąco.

Komentarze

  1. Wyglądają smakowicie :) Z chęcią bym spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudne te buleczki. Ale ze tak bez masla lub innego tluszczu? Zaneta szot

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. opowiadałam dzisiaj o nich mojej mamie i też była w szoku. Naprawdę wyszły i nie tylko mi, bo z tego przepisu piekli nasi podopieczni z instruktorką w naszym warsztacie. Nie są mięciutkie, jak te z biedry za 30 gr, ale są zbite i ja się je przekroi i posmaruje masełkiem i dzemem to są pycha! :)

      Usuń
  3. Ale smakowite! Chyba się skuszę ��

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty

Pizza jaką lubię :)

Nowe doświadczenia- nowe patrzenie na świat

Szampon micelarny z Nivea- recenzja. Jestem na NIE